Poslední předzávodní trasovací report

24.05.2019 14:03
Ahoj kamarádi, závodníci a příznivci Toulání
 
přináším poslední předzávodní trasovací report. V sobotu jsem se vydal dotrasovat zbytky trasy v polských a českých Krkonoších a Jizerkách. Ano, slyšíte dobře, Jizerky. Na poslední chvíli jsem se rozhodl do trasy zařadit i Jizerské hory a to hlavně kvůli vašim obavám z Krkonoš. A když Jizerky tak zrovna i nejvyšší vrchol Smrk 1126m n.m. Bylo totiž pár dotazů na délku trasy po Krkonoších, protože Krkonoše prý nuda. I u mě nepatří Krkonoše mezi favority, hlavně kvůli častému asfaltu. Ale nebojte, Krkonoše budou asi 1/7 trasy a zdaleká né vše bude asfalt. Rozhodně vám to vynahradím v poslké části, kde si dobře zařádíte v lesních trailech, v 1.2km lesním terenním sjezdu a pokud mě to někdo z polských lesáků nezkazí, bude i velké adrenalinové překvápko Ale to neprozradím (a komu jsem se prokec ať ani nenaznačuje !!!). Na trase bude spousta zajímavějších míst, která budete intenzivně prožívat (přeloženo: budete trpět) a dlouho vás budou budit ze spánku  
Pokud Bůh a globální oteplování dá a nezdvihnou se rapidně teploty, bude možná novinka na Toulání = sníh. V sobotu odpoledne jsem si dal hezké pochodové cvičení nad Harachovem v 950m n.m., protože tam je ještě místy metr sněhu a vtom to prostě nejede a ve 2 v noci při dojezdu na Černou Horu, která je mimochodem nejvyšším místem na trati (1280m n.m.), jsem si to pro úspěch ještě zopakoval a to při 210km v nohách a hlaďáku opravu nasr... nepobavilo :-) Ale za 3 týdny se může ještě lecos změnit (třeba nachumelí).
Teď už se jen rýpu v mapových podkladech a kontroluji všech 40 tisíc bodů mapového záznamu. Trasa má ve finále méně, než jsem sliboval a to sice 599km (sliboval jsem 600) tak sorry, zato převýšení jsem přešvyhl o celých 333m (15.333m)
 
Rekapitulace 
- trasu jsem najížděl a předělával 12 měsíců, některá místa jsem přetrasovával vícekrát třeba i 7x (optimalizace obtížnosti)
- projedete devatero hor (Krkonoše, Jizerky, Vranní, Jestřebí, Orlické, Bytrziczke, Stolowe, Broumovske, Vranní)
- krom Krkonoš a Stolových hor projedete ve všech horách nejvyšší vrcholy (nebo protlačíte)
- převýšení trasy je jako kdybyste 20x vyjeli z Pece pod S. na Sněžku (akorát to nepojedete lanovkou ale na kole) 
- nejnižší místo je 270m n.m., nejvyšší 1280
- na trase budou 4 zříceniny, zámek, několik křížových stezek, rozhleden a nesčetně dalších památek a zajímavých míst
- počítal jsem i řeky ale při deseti jsem to vzdal 
- počet brodů a zda vůbec budou neprozradím 
- asi milión vojenských bunkrů protože velmi často budeme kopírovat hraniční čáru
- a na to všechno máte celých 99 hodin
 
Tak bando, už se na vás těším. Chtěli jste ode mě poznat moje hory, moje oblíbená místa. Chtěli jste zážitky, chtěli jste extrém, chtěli jste utrpení, .. dostanete Toulání 2019. 
Čau 11.6. na startu.